Wednesday, July 24

Kenali Jantung Ikan Paus

              Paus dikenali sebagai mamalia paling besar di dunia nie. Paus adalah hidupan yang tinggal di laut tetapi paus dikatakan tidak tergolong dalam kumpulan ikan. Sama seperti mamalia lain, paus bernafas menggunakan paru-paru, mempunyai bulu ( hampir tiada bagi paus dewasa ), berdarah panas, mempunyai organ penyusuan untuk menyusukan anak dan mempunyai empat ruang jantung. Bercerita tentang jantung paus nie, korang ade keinginan tak nak tengok jantung seekor paus ?? Kalau teringin nak tengok terus belek gambar-gambar kat bawah ye...

































Mr R PK : Jantung die je dah besar tu.. Memang tak syak lagi la die haiwan paling besar di dunia...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...